دلنوشته‌های محیا

یک خلوت خونه ی شاعرانه

دلنوشته‌های محیا

یک خلوت خونه ی شاعرانه

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

حسرت

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۲۰ ب.ظ

تا حالا شده حسرت یه چیزی رو بخورین؟

حسرت واژه ایست که گاهی اوقات مدام باآن در ذهنمان کلنجار می رویم ، حسرت ها و عقده هایی که از کودکی در دل می مانند و با ما بزرگ میشوند، حسرت پیرو جوون نمیشناسه پولدار و بی پول نمیشناسه ، اینکه چه جورآدمی هم باشی فرقی نمیکنه بالاخره  یه روزی یه جایی حسرت خوردی. زندگی ما منشور هزار رنگ است گاهی حسرت ها باعث تحریک و پیشرفت ما میشوند گاهی هم باعث پسرفت که در اون صورت اسمش دیگه حسرت نیست حسودیه، حسرت های ما مجموع داشته ها و نداشته های ماست از یکی شنیدم که می گفت من همه چی دارم پول ،خونه زندگیه خوب اما هیچکس حسرت منو نمیخوره ! من از این حسرت میخورم . بهش گفتم تو از کجا میدونی کسی حسرت تو رو نمیخوره ؟ گفت اگه کسی حسرت منو بخوره معلوم میشه از رفتارش ! به نظر شما این یکی رو میخواست که حسرتشو بخوره یا یکی رو میخواست که بهش حسودی بکنه؟اصلا حسرت گفتنیه؟ اگه حسرت کسی رو بخورین بهش میگین؟ به نظر من حسرت تو رفتار نشون داده نمیشه اما حسودی در رفتار مشخص میشه! برام خیلی جالب بود در جوابش گفتم: بعضی آدما این جوری هستن

و این بیت رو براش خوندم.

من حسرت پرواز ندارم به دل آری/ در من قفسی هست که می خواهدم آزاد .

دوست من ، دوست عزیزی که همین الان داری نوشته های منو میخونی به حسرت هات فکر کردی؟ برای اینکه حلش کنی کاری کردی؟ گاهی رسیدن بهش راه طولانی رو پیش روت میذاره ،اما دلم میخواد بی رو در واسی حسرت هات رو روی کاغذ بنویسی و برای اینکه  دیگه حسرت نخوری وحلش کنی یه راه حل هم براش در نظر بگیری .

اگه دوست داشتی!

اگه دوست داشتی و دلت خواست میتونی چند تاشو با ما در میون بذاری ، بچه هایی که وبلاگ رو میخونن راجب هم نظر بدن تا شاید بتونیم به هم کمک کنیم . از این تکنیک میتونیم برای حل مشکلاتمون هم استفاده کنیم . بنویسید هر چی دلتون خواست از حسرت تا درد دل تا مشکل .... 

  • محیا رساله

نظرات  (۶)

حسرت موفقیت. حسرت صندلی...
پاسخ:
حسرت موفقیت ، حسرت صندلی تنها یه راه حل داره ، اینکه به خودت ایمان داشته باشی موفق میشی.
زندگی مجموع تمام خواسته های ماست ،من اینو باور دارم چون بهش رسیدم شاید زمان ببره اما مطمئن باش اتفاق می افته. یه استادی داشتم که  می گفت: در همیشه رو یه پاشنه نمی چرخه ،زندگی عوض میشه . امیدوارم تو اوج بدرخشی .
مطلب زیبایی بود. ادامه بدید !
راستی متشکر که به وبسایت من سر زدید.
شاد باشید
پاسخ:
ممنون نظر لطفتونه ، همچنین.
موفق باشید.
حسرت خیلی چیزا! بعضیاشو نمیشه گفت!
حسرت روزای خوب
پاسخ:
دقیقا همین طوره همه چیز گفتنی نیست!
امیدوارم روزای خوب تور راه باشه و زندگیت قرین آرامش و شادی باشه .
  • عزیزالله عسکری
  • سلام 

    کاش قلبها وسعت می گرفت

    شمع باپروانه الفت می گرفت

    کاش توی جاده زندگی

    خنده هم ازگریه سبقت می گرفت.

    هرگلی پاسخ زمین است به آفتاب ...

    زمستانی نباش که بلرزانی

    تابستانی نباش که بسوزانی

    بهاری باش که برویانی

    درمهربانی همچون باران باش که درترنمش علف هرزوگل سرخ یکیست

    درحسرت چیزی نباش که اگربدست نیاری دلتنگ می شوی.

    سال نو-سال92برشما وخانواده محترمتان مبارک باد سلامتی وموفقیت رابرایت آرزومی کنم شادباش.

    پاسخ:
    سلام بر شما آقای عسکری ممنون از شعر بسیار زیباتون .
    من هم امیدوارم سال که در پیش داریم ، سالی سرشار از سلامتی و سعادت برای شما و خانواده محترم تون باشه
    موفق باشید.
  • عزیزالله عسکری
  • آدمی اگرفقط بخواهدخوشبخت باشدبزودی موفق می گردد ولی اومی خواهدخوشبخت ترازدیگران باشدواین مشکل است.زیرااودیگران راخوشبخت ترازآن چه هستندتصورمی کند.

    سقف آرزوهایت راتا جایی بالاببرکه بتوانی چراغی به آن نصب کنی.

    لحظات شادی خداراستایش کن.لحظات سختی خداراجستجوکن.لحظات آرامش خدارامناجات کن.لحظات دردآوربه خدااعتمادکن.ودرتمام لحظات خداوندراشکرکن.

    موفق وپیروزباشی

    پاسخ:
    دقیقا همین طوره، خوشبختی به نظرم یک احساس شعف درونیه و انسان زمانی اون رو احساس میکنه که دنبال چشم و هم چشمی نباشد!
    شاد باشید.
  • علی اصغر اصل یزدی

  • ...خ ی ل ی ق ش ن گ ب و د
    پاسخ:
    ن ظ ر ل ط ف ش م ا س ت 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی